Tandheelkunde

Tandplak en tandsteen

Ultrasone tandreiniging | Dierenarts De Laak | Dierenkliniek in Vathorst Amersfoort | www.dierenartsdelaak.nl
Tandheelkunde bij Dierenarts De Laak in Vathorst.

– Ruikt uw huisdier onaangenaam uit zijn mond?
– Heeft het moeite met eten?
– Komt er (bloederig) slijm uit de bek?
– Kluift uw hond minder?
– Kauwt het met één kant?
– Gromt of blaast uw kat tegen het eten?

• Als u een of meer van deze verschijnselen herkent, kan het zijn dat uw huisdier last heeft van het gebit.
  • Wij adviseren u een afspraak te maken voor controle van het gebit, zodat we voor uw dier een passend verzorgingsadvies kunnen geven.

Gebitsreiniging en tandheelkunde voor hond en kat
Ruikt uw huisdier onaangenaam uit zijn mond?
Gebitscontrole gebitsinspectie hond bij Dierenarts De Laak dierenkliniek in Vathorst Amersfoort
Dan wordt het tijd voor de controle van het gebit van uw huisdier bij Dierenarts De Laak.
  • Het grootste gedeelte van de volwassen honden en katten heeft tandplak.
  • De bacteriën in deze plak kunnen voor een pijnlijke ontsteking van het tandvlees zorgen.
  • Het kaakbot kan aangetast worden, waardoor tanden en kiezen tenslotte verloren gaan. Ook kunnen bacteriën zich via de bloedbaan verspreiden naar organen zoals het hart of de nieren, en daar een ontsteking veroorzaken.
  • Als het gebit tandsteen heeft en/of ontstoken is, zullen wij u adviseren het gebit onder algehele narcose te laten reinigen en eventueel te laten saneren.

Ultrasone gebitsreining bij Dierenarts De Laak dierenkliniek in Vathorst | Enkhuizenstraat 73, 3826 BP Amersfoort | tel. (033) 2850623 | info@dierenartsdelaak.nl | www.dierenartsdelaak.nl